söndag 28 augusti 2011

Små gester

Vanligtvis fördrev jag rasterna under högstadietiden med att sitta i skolbiblioteket tillsammans med klassens självutnämnt intellektuella. Under en av dessa raster läste jag en barnbok om rockens historia. Jag minns den där boken eftersom den var briljant illustrerad av Jockum Nordström. Jag minns också att Muddy Waters presenterades som rockens urfader.

Got my mojo workin' kanske är uttjatad och tycker man det kan man lyssna på tex. Can't be satisfied eller She's allright på Spotify istället. Jag fastnade dock för den här upptagningen eftersom MW har dragit ner på utspelet till ett minimum och nästan viskar fram sin sång. Kanske vill han göra lyssnaren mer uppmärksam på Sonny Boy Williamson II:s munspelande. De visar varandra en rörande respekt.

Tyvärr kan jag inte lägga upp klippet på bloggen men gå hit så får ni höra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar